Klachtenregeling

Lees alles over de klachtenregeling voor organisaties.

Lees alles over de klachtenregeling voor organisaties.

Externe vertrouwenspersoon voor jouw organisatie
Is een klachtenregeling verplicht?

Een organisatie is verplicht om beleid te voeren op het gebied van PSA (Psychosociale Arbeidsbelasting). De goede klachtenregeling is hier een belangrijk onderdeel van.

In een klachtenregeling staat beschreven hoe een medewerker een klacht indient en hoe de organisatie met een klacht omgaat. Dit met als doel een zorgvuldige afhandeling van de klacht en een bevredigende oplossing voor de betrokken partijen.

Klachtenregeling op maat

Veilig en Vertrouwd is jouw partner op het gebied van een klachtenregelingen. Wil jij een uitgebreide klachtenregeling die aansluit op de wensen van jouw organisatie? Neem dan contact met ons op.
Dit gehele traject verzorgen we voor €250,- all in.

Stuur mij informatie/offerte
Twee vrouwen zitten op stoelen tegenover elkaar en zijn in gesprek.

Klachtenregeling

Natuurlijk hoop je dat medewerkers conflicten kunnen oplossen met de direct betrokkenen binnen een organisatie. Eventueel ondersteund door een vertrouwenspersoon. Wanneer deze inspanningen niet leiden tot een passende oplossing voor de betrokken partijen kan een medewerker besluiten een klacht in te dienen.

In een goede klachtenregeling staat duidelijk beschreven welke route een medewerker moet nemen bij het indienen van de klacht. Voor alle betrokken partijen schept dit document duidelijkheid. In de klachtenregeling staat een duidelijke omschrijving van alle begrippen, de fases die de klacht doorloopt en de bijbehorende doorlooptijden.

Stuur mij informatie/offerte
Rol externe klachtencommissie

In de klachtenregeling staat omschreven of de klacht wordt behandeld door een interne of een externe klachtencommissie. Bij een interne commissie kiest de organisatie medewerkers die de klacht behandelen. Deze mensen mogen geen belang hebben bij de uitkomst van de klacht. Ook kun je er als organisatie voor kiezen om een externe klachtencommissie aan te stellen.

Veilig en Vertrouwd biedt een externe klachtencommissie aan voor €150,- per jaar. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op.

Tarief opstellen klachtenregeling op maat
Klachtenregeling op maat

Eenmalig €250,- all in.

 

Meer informatie ontvangen

Wil je meer informatie over onze werkwijze en tarieven? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan voor onze dienstverlening.

Wij hechten grote waarde aan het beschermen van je persoonsgegevens. Daarom maken we zeer beperkt gebruik van cookies. Lees onze Cookie Policy.

Ja, ik accepteer cookies Nee, liever niet