Veelgestelde vragen
De meest gestelde vragen worden hieronder beantwoord. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
Ja, al onze vertrouwenspersonen zijn gecertificeerd bij de Landelijke Vereniging Vertrouwenspersonen (LVV).
Onze vertrouwenspersonen werken in heel Nederland. Je krijgt altijd contact met een lokale vertrouwenspersoon die de “taal” van de regio begrijpt.
Onze vertrouwenspersonen spreken de volgende talen: Nederlands, Engels, Pools, Marokkaans en Turks. Wil je voor jouw organisatie specifieke afspraken maken over welke talen de vertrouwenspersoon moet spreken? Laat dit dan weten bij de aanvraag.
Dat kan per telefoon op 085-024 01 50 of per e-mail. We zijn elke dag van 9.00 tot 17.00 te bereiken.
Is jouw organisatie aangesloten bij Veilig en Vertrouwd? Dan doe je een melding via deze meldingspagina. Ook kun je ons mailen of bellen op 085 024 01 50. Dan brengen we je direct in contact met de juiste vertrouwenspersoon.
Jazeker, als gecertificeerd vertrouwenspersoon mogen wij geen melding doen van gesprekken. We mogen hier zelfs geen verslag van maken. De melder heeft hier de volledige regie in.
Wat jouw organisatie wel ontvangt is een jaaroverzicht waarin staat of er meldingen zijn geweest of niet en in welke categorie een eventuele melding valt. Er zijn 5 categorieën, namelijk: pesten, discriminatie, agressie, (seksuele) intimidatie en integriteit.
We nemen zoveel tijd als nodig is om je echt te helpen. Gemiddeld duurt een gesprek 60 minuten, natuurlijk heeft dit altijd te maken met de aard van de situatie.
Nee, we werken uitsluitend met bij ons aangesloten organisaties.
De melder bepaald waar/hoe een gesprek plaatsvindt. Dat kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld telefonisch/online/fysiek, op een locatie naar keuze.
Als jouw organisatie is aangesloten als klant ontvangt het bedrijf van ons aan het begin van het aangaan van een jaarabonnement een factuur voor het gehele jaar. Losse consulten worden per consult in rekening gebracht aan de organisatie.
Dit is afhankelijk van de grootte van je organisatie, hieronder de tarieven op een rijtje:
1-50 medewerkers: € 275,- per jaar
51-100 medewerkers: € 375,- per jaar
100+ medewerkers: € 475,- per jaar
Meer informatie vind je hier.
Ja, na het aanvragen van een vrijblijvende offerte nemen we contact met je op om jouw eventuele speciale wensen te bespreken.
Het consult heeft een vaste prijs van €125,- exclusief 21% BTW. Wij werken dus niet met een uurtarief. Of het gesprek nu één of twee uur duurt. Zo krijg je nooit te maken met verrassingen en hebben we alle tijd voor een inhoudelijk goed consult. De intake is geheel kosteloos. Je bekijkt onze tarieven op de tarieven pagina.
Over het algemeen vinden de (eerste) gesprekken online of telefonisch plaats en vervolggesprekken op de locatie van de werkgever. Als het in een ander geval echt niet anders kan dan een ruimte te huren worden deze kosten doorbelast. In de praktijk blijkt dat dit gelukkig niet vaak nodig is.
Nee nog niet, er is wel regelgeving in de Tweede-kamer om dit verplicht te maken voor bedrijven. De kans is vrij groot dat dit binnenkort dus wel verplicht is.
Nee dit hoeft niet, u kunt ook binnen de organisatie iemand opleiden. Het voordeel van een extern vertrouwenspersoon is dat deze altijd 100% neutraal en onafhankelijk is.
Nee, dit is niet verplicht. Maar bij Veilig & Vertrouwd zijn al onze vertrouwenspersonen LVV gecertificeerd. Dit voor een professionele behandeling van alle meldingen. We doen ook actief aan bijscholing.